Home

Bio-productverkiezing 2022

Aanmelden kan tot 10 december!

Zoals ieder jaar vindt ook in 2022 de Bio-productverkiezing plaats. Voor u, als levensmiddelenproducent, een prachtige kans om uw nieuwe product in de spotlights te zetten! Wie weet gaat u er dit jaar met de prijs vandoor en mag u uw product een jaar lang ‘Bio-product van 2022’ noemen. U kunt vanaf nú uw nieuwe product hier aanmelden voor de verkiezing!

Dit jaar organiseren Bionext en BioNederland samen de verkiezing en net als vorig jaar werken we daarbij samen met FoodPersonality, een platform voor managers in de levensmiddelenbranche. Zij kunnen uw product onder de aandacht brengen bij een grote groep inkopers (van met name reguliere supermarkten) en consumenten. BioNederland en Bionext hebben met hun grote netwerk de mogelijkheid om u juist in het biologische kanaal onder de aandacht te brengen. Dus of u zich nu richt op schapruimte in de gangbare of in de biologische food Retail, deze verkiezing helpt uw zichtbaarheid vergroten bij úw doelgroep!

De keuze voor het beste product wordt dit jaar gemaakt door het publiek én een vakjury. Nadat de inschrijvingsperiode is gesloten, zullen FoodPersonality, BioNederland en Bionext via diverse kanalen consumenten oproepen om te stemmen op hun favoriete product. Uit die stemming komt een top-5 van favoriete producten. Deze top-5 zal op de Bio-beurs op 12 januari een pitch houden voor een vakjury, waarbij de vakjury 3 winnaars kiest.
Naast de juryprijzen komt er ook een publieksprijs.

Meld u daarom nú aan! De investering is 350 euro (€ 300,- voor leden van bij Bionext aangesloten verenigingen) en met uw deelname komt u onder de aandacht van een grote groep inkopers en consumenten. Bent u een van de winnaars, dan ontvangt u bovendien een prijs die extra zichtbaarheid oplevert bij uw doelgroep.

“Het winnen van ‘BIO product van het jaar 2021’ voor onze Sterk Rogge Tripel is een enorme erkenning. Niet alleen voor het smaakvolle bier dat we in het net geopende en meest duurzame brouwhuis van Europa hebben gebrouwen, maar ook voor de ontwikkeling die we samen met onze boeren hebben doorgemaakt aangaande de biologisch geteelde oergranen. We hebben de prijs met trots op onze verpakkingen gezet.”

– Jan-Paul Rutten (in het midden) directeur Gulpener Bierbrouwerij, winnaar Bio-product verkiezing 2021

Waarom deelnemen?

Elke deelnemer:

  • komt met zijn product op de stemwebsite, met een foto, een omschrijving van maximaal 50 woorden, bedrijfsnaam en link naar website (indien gewenst)
  • ontvangt een digitale banner met ‘deelnemer aan de Bio-productverkiezing 2021’ voor op zijn eigen website, social media of e-mailhandtekening, met een link naar de stempagina
  • wordt met zijn deelnemend product benoemd in een advertentie over de verkiezing in FoodPersonality

Daarnaast zorgt de organisatie voor zichtbaarheid van de verkiezing bij zowel Retail als consument.

Mocht u bij de prijswinnaars zitten, dan ontvangt u bovendien:

  • naast de eer, ook bevestiging van publiek én deskundige jury dat u een goed product heeft
  • een prijs die extra zichtbaarheid oplevert bij uw doelgroep (inkopers in gangbare Retail of biologische winkels).
  • exposure in de vorm van een landelijk persbericht na de uitreiking, een digitale toolkit met banners, social media sjablonen en een lokaal persbericht dat u zelf kunt inzetten.

U kunt uw nieuwe product(en) hier aanmelden.
Dit kan tot en met 10 december

Als u vragen heeft, kunt u mailen met Saliha Elhamdi info@bionederland.nl.
Klik hier voor het deelnemersreglement.